19 Nisan 2011 Salı

AÇIK MUTFAK İÇİN ŞIK VE PRATİK ÇÖZÜMLER

Merhaba, pazar günü evimizi teslim aldık ve mobilya alışverişlerine başladık bile! Hatta salonum ve yatak odamı aldım :) Ama bu detaylar daha sonra...

Bu postta size danışmak istediğim konu; açık mutfak ile ilgili pratik çözümler. Benim mutfağım açık mutfak şekilde ve salona açılıyor. Bir türlü kullanışlı olacağı fikrini sindiremedim ve hem kullanışlı hem mutfağı daraltmayacak hem de şık çözümler düşünmeye başladım.

Ve sürgülü cam kapı fikri aklıma yattı. Nerede yapılır, maliyeti nedir vs hiçbir fikrim yok. Bu konu hakkında sizden yardım istiyorum.



7 yorum:

  1. ben açık mutfakları daha çok seviyorum ama dediğin gibi bir cözüm cok mantıklı.. nette görmüştüm sürgülü cam kapıları ama adresini hatırlamıyorum denk gelirsem haber veririm canım :D

    YanıtlaSil
  2. hayırlı olsun.. sürgülü cam fikri güzelmiş. artık pek çok yapı market yapabiliyor böyle şeyleri..

    YanıtlaSil
  3. Kim üretir bilemiyorum, kapı üzerine yoğunlaşmış mağazalara sorabilirsin ya da güvenebileceğin bir ustaya. Cam kapının dezavantajı temiz tutma zorluğu olabilir, buzlu cam parmak izine ve yağ lekelerine müsait, saydam cam da sürekli silmek istiyor.

    Ev size ait mi kira mı bilmiyorum ama ben aklında bulunsun diye birkaç fikir daha eklemek isterim. Annemlerin eski evi yapılırken mutfağın salonla paylaştığı duvarı ördürmemiş, açık bırakmıştık. Sonra oraya cam tuğla duvar yaptık böylece ışık kesilmemiş oldu, çok memnun kaldık. Sen de açıklığa cam tuğla düşünebilirsin.

    Veya aynı senin düşündüğün tipte kapıların country tarzı ahşap olanları var, "sliding barn doors" olarak geçiyor. Beyaz mobilya sevdiğin için bu kapıları beyaz renkte düşünebilirsin:

    http://remodelista.com/posts/architectural-elements-sliding-barn-doors

    Annemlerin şu anki evinde kapı duvarın ortasında yer aldığı için beyaz amerikan kapıların sürgü versiyonunu yaptırdık. Kullanışlı ve güzel oldu.

    Son fikir de şu tip katlayıp iki yana toplayabileceğin kapılar:

    http://www.younghouselove.com/2010/12/buh-bye-bi-folds/

    YanıtlaSil
  4. (: Biz de geçen sene salon ile mutfak arasını kırdırdık ve açık mutfak yaptırdık. Hiç bir sorun yok açık mutfakda bence. tabi sen öyle istemiyorsan tabiki senin istediğine çözüm bulmak lazım.


    Postda gösterdiğin fotograflar harika ama buna bence evlilik aşamasında karar verme. cam paneller siz eve taşındıktan sonra da olur. yok eğer tuğla sıva işi olacak ise tabiki sen taşınmadan o pislik gitsin bitsin...
    şık bişey istiyorsan hem yaptıracağın yer hem de nasıl bişey yaptıracağını iyi düşün ve çok gez bu konuda çünkü o tarz şeylerin geri dönüşümü hem daha zor hemde olmadı baştan yaptıralım demek için maliyetli olur ...

    bu arada açık mutfakda tek dikkat ettiğimiz aldığımız mutfak ürünlerini şık bişeyler seçmeye çalıştık kahve makinası filan(yani ortalıkta her an görünecek olanları) onun dışında bir de derli toplu ve ortalıkta aşırı ıvır zıvır bırakmadan etrafı boş bıraktın mı hiç bi sorun olmuyor.

    YanıtlaSil
  5. Canım hayırlı olsun. Kayınbiraderim açık mutfağını sürgülü kapı ile kapattı. Memnunlar ancak kapının cam olması hem temizlik, hem de güvenlik bakımından sorunlu görünüyor. Yarın bir gün çocuğunuz olduğunda, iyi bir oyuncak olacak olan sürgülü cam kapı, kabusun olabilir. Şimdi o günler sana çok uzak geliyor olabilir ama bir kaç sene sonra, kapı yenilemek istemeyebilirsin diye paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil
  6. benimde önceki evimde mutfağım açıktı.bir büfe bölüyordu salonla mutfağı.ben çok memnundum ama cam kapılarda şık görünüyor.nerede yapılır bilmiyorum ama:(

    YanıtlaSil
  7. bence acık kalmalı canım cunku yanlıs hatırlamıyor ısem mutfak aletlerınıde kırmızı secmıstın cok sık seylerdı cok cıcı olur bence acık mutfakta...
    bır de tehlıkelı bu cam balkon ve kapı olayları cunku bır restoranda ruzgardan ceyeran yapınca katlı sekılde duruyorlardı bırbırıne carpar carpmaz tuzla buz oldu allah korusun ılerde cocugun olucak hadı cocuga daha var dıyleım cocuklu mısafırler gelıcek kas la goz arasında allah korusun bır sert acıp kapasalar yada ıtseler cok tehlıkelı...
    yınede sen bılırsınn canım sen yasıyacaksın evde ,sımdıden gule gule otur dıyım ben :)

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZI SEVİYORUM :)

Blog Widget by LinkWithin