5 Kasım 2011 Cumartesi

HONEYMOON IN KOH SAMUI,BANKONG @ THAILAND

Ne zamandır aklımda bu postu girmek vardı... Gün bugündür. :) Balayında radikal bir kararla Tayland'a gitmeye karar verdik. 10 gün olan balayı tatilimizi 5 gün Samui Adası'nda 5 gün Bankong'da geçirmek üzere planladık.

Samui tropik bir ada.. Phuket'e göre daha tropik yapısını kaybetmediğini söylemişti tur acentasındaki görevli. Phuket'te sahil hattında oteller yüksek katlı yapıda iken, Samui'de butik otel tarzında tek katlı ve sahile sıfırlar.

Samui'de tercih edilebilecek 2 plaj var. Biri Lamai Beach diğeri Chaweng Beach.. Chaweng Beach nispeten daha hareketli ve popüler bir plaj, buradaki otellerin fiyatı da biraz daha yüksek. Biz daha sakin olduğu için Lamai Beach'teki Rummana Boutique Resort tercih ettik. Otelden gayet memnun kaldık. Fiyat-kalite performansı iyiydi.

Unutmadan yukarıdaki fotoğraf, Samui Airport'a ait.. Samui'de havalimanı da tek katlı ve bungalovdan.. :))

Ben adanın denizinden çok memnun kalmadım. Evet temizdi, evet geniş sahil hattı inci beyazı kumlardan oluşuyordu ama... Hani Ege Denizi'nde alışık olduğumuz cam gibi bir deniz yoktu... Karışık ve yeşil renkli deniz hayallerimdeki tropik ada fikrine pek uymadı. Adanın çevresindeki bir sürü minik adayı kapsayan National Park gezisinde gördüğümüz kumsallar ve girdiğimiz deniz daha tatmin ediciydi. Çok derin olmayan dibi cam gibi olan bir deniz ve dibi beyaz renk kum. İşte benim tropik ada anlayışım... :)

National Park'taki adalardan en ilginç olanlarından biri:

Koh Samui'de pek çok dünyaca ünlü ismin malikaneleri mevcut. Boş durmamışlar bu adayı da keşfetmişler. Unutmadan bunu da not olarak düşeyim.

Eğer Tayland'daysanız binerce Budha heykelini kanıksamanız lazım, buyrun Big Budha:

Adada ulaşımın temel taşı motorsiklet kesinlikle... Motorsiklet kiralayıp adayı tam tur dolaşmak tüm günümüzü alsa da kesinlikle değer, el değmemiş ormanlar arasında rahiplerin tapınaklarını görmek çok ilginçti.. Budha rahipleri kendilerini oraya kapatıyorlar ve sadece ibadetlerini gerçekleştiriyorlar. Giydikleri tek şey turuncu şalvar gibi bir kıyafet...

Tropik Ada'ya gelmişken safari yapmamak olmazdı. Filler, aslanlar, maymunlar...

Ve son olarak Chaweng Beach'ten bir fotoğraf:

Bankong ile ilgili fazla birşey yazmayacağım.. Oldukça kalabalık, karışık, bol bol lüks ve büyük alışveriş merkezine ev sahipliği yapan bir yer olduğunu söyleyebilirim. Bizi çok yordu açıkçası. 5 günün sonunda ''Yeter artık memleketimizi özledik.'' demeye başladık.

Unutmadan yemek konusuna da değinmekte fayda var. Biz Tayland mutfağını sevmedik. Çorba gibi yemekleri, çook ağır kokuları ( sokaklar bile Thai sos kokuyordu...!) , tatları... Damak zevkleri bize hiç hitap etmedi. Burger King, Italian & Greek Rest arasında gittik geldik...

Şimdilik benden bu kadar.. Gitmek görmek lazım. Ülkemizden çok farklı tarzda bir ülke, insanlar, gelenekler..

1. çoook istiyorum ben de Tayland'ı görmeyi =) yemekleri sevmedik demişsin ama ben Çin'deyken Tayland yemekleri beni açlıktan kurtaran şey olmuştu, düşün yani Çin'de nasıl yemekler;) ama sokaklardaki kokuyu tahmin edebiliyorum :(

2. Biz de Phuket'e gitmiştik balayında. ama koh samui'yi de gezmiştik. ben orayı da çok beğenmiştim. yalnız bangkoka 5 gün çok olmuş. bize 2gün bile çok gelmişti. yemekler de dediğin gibi berbat. subway-pizza takılmıştık 8 gün. ama çok iyi olmuş gittiğiniz. zaman geçtikçe iyiki gitmişiz diyeceksin

3. Phuket, koh samui ve bangkok hepsini cok sevmistim. Yemek konusunda ise restaurant'ın agır soslu yemeklerindense sokak noodle cıları bizim favorimiz olmustu. Ben Cinde rahat yemek yedim ama Thai bazı restaurantlarında soslar cok agır kokuyordu.

4. Biz de gecen sene ikinci balayi yaptik phuket de. Cok farkli bir kultur. Kaldigimiz otelin onundeki denizi gorunce acikcasi hayal kirikligina ugramistim. Ama adalara gidince, o turkuaz rengini aklimdan silemedim. Tek kelime ile muhtesemdi.

5. nerelere tıklayarak geldiğimi hatırlamıyorum bloguna ama saatlerce okumaktan kendimi alamadım:) çok samimi ve emek harcanmış bir blog sanırım nedeni bu,ellerine sağlık:)

6. aay süpermiş ya ben de tayland'ı görmek çok istiyorum. hangi acentayla gittiğinizi sorabilir miyim ^^

7. irem; yaaa :) bence Tayland yemeklerini bir de Tayland'da yemelisin. Kokudan sokaklarında yürüyemiyorsun :)

Nil's Mum; aynen subway'i görünce çölde vaha bulmuş gibi atladık :) Şu anda da iyi ki gittim diyorum, değişik bir tecrübe oldu.

NaszL; teşekkür ederim. :)

limonludondurma; ilk gün bir rest.te noodle isteyip yosunumsu çorbamsı birşey gelince, noodle kavramından kaçmaya başladım :) o yüzden sokak noodlecıları ile ilg fikrim yok :)

Lulu; küçük adalardaki denizler güzel ama büyük adalar dediğin gibi hayal kırıklığı, canıııım Bodrum'dan sonra :)

Hülya; o kdr mutlu etti ki bu yorum beni teşekkür ederim :)

dofa; biz otel rez.lerini netten kendimiz yaparak gittik, acente kullanmadık :)

8. Allah mutluluğunuzu daim etsin çok tatlı görünüyorsunuz. Umarım daha sık yazarsın bundan sonra çünkü senin yazılarını özledik Sevgiler
    Merve
    acemiterzi.blogspot.com

9. nıce mutlu super senelere ınsallah severek okudum o adaya zaten bıtıgım bakar bakar dururum

10. NE güzel bir balayı olmuş,biz de maldiveler istemiştik ama olamamıştı..taylandı ben de görmek istyorum bigün inş

11. böyle güzel bir 10gün nasıl tek postla biter. tam keyifle kaptırmıştım kendimi bitti. daha çok fotoğraf ve gün gün yazılmayı hak ediyormuş. Harika bir balayı olmuş.

12. Tayland gitmek istediğim ülkelerden. Singapur'u gezdikten sonra uzakdoğuya merakım arttı. Güzel bir balayı olmuş sizinki. Biz balayında İtalya'yı tercih etmiştik. Hala tadı damağımda, iyi ki gitmişiz diyorum :)

13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

14. öncelikle yazınız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler, bizde tayland phuket veya maldivler düşünmekteyiz ama tabiki bütçesi de önemli ancak araştırmam sonucu sanırım maldivler için ikinci el araba parası vermek gerekiyor :) Sıradışı balayı turları araştırırken bir site buldum gerçekten ilgi çekici turları mevcut ; http://www.entas.com.tr/turlar-11-siradisi-balayi-turlari

Yorum ve görüşlerinizi bekliyorum saygılarımla...

15. Öncelikle yazınız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler.Bizde phuket ve maldivler arasında kaldık , ancak maldivler için sanırım ikinci el araba parası gerekiyor. Araştırmalarım sonucunda daha ekonomik ama aynı zamanda farklı olarak phuket'de karar kıldık. Ancak sıradışı balayı turları düzenleyen bir site var incelemenizi tavsiye ederim.