13 Ağustos 2014 Çarşamba

PART7: NEW YORK CITY GEZİMİZİN 4. GÜNÜ/ BROOKLYN BRIDGE- FINANCIAL DISTRICT- TRINITY CHURCH- WALL STREET- WORLD TRADE CENTER- STATUE OF LIBERTY- TRIBECA- SOHO

Merhaba,

Bugün size New York City gezimizin 4. gününden bahsedeceğim. Güne Brooklyn Bridge köprüsünde yaptığımız yürüyüş ile başladık. Biz Brooklyn'de konakladığımız için Brooklyn'den Manhattan yönüne geçtik. Şansımıza hava güneşli ve açıktı. Yürüyüşümüz boyunca bize şahane bir manzara eşlik etti. Seyahatten döndükten sonra herkese şiddetle tavsiye ettiğim bu yürüyüşü yapmadan, New York'dan dönmeyin derim.

Brooklyn Bridge'in üzerinde harika magnetler ve New York City posterleri satan satıcılar var, hatıra olarak alabilirsiniz.

Köprünün çıkışından sol tarafa doğru yürüdüğünüz zaman sağınızda Century21 Departman Store'un bir mağazası kalacak, bu mağazaya göz atmadan gezinize devam etmemenizi tavsiye ederim. Benim gittiğim dönemde çok uygun fiyata Michael Kors, Calvin Klein gibi markaların ayakkabıları vardı...

Daha sonra gezinize Trinity Church ve Wall Street ile devam edebilirsiniz. Trinity Church yüksek gökdelenlerin arasında kalmış bir kilise. Vakit ayırmaya değer diyebilirim...

Wall Street ise New York borsasının kalbinin attığı yer... Wall Street'te yer alan Sarar mağazasını gördüğümüz zaman oldukça şaşırdık ve gurur duyduk.

Daha sonra Battery Park'a giderek, Statue of Liberty'e (Özgürlük Heykeli) giden teknelere binebilirsiniz. Biz Özgürlük Heykeli'ni uzaktan görsek yeter, bulunduğu adaya gitmeye çok da gerek yok diyenlerden olduğumuz için yine Battery Park'tan ücretsiz olarak kalkan Staten Island feribotlarına bindik, bu feribotlar Özgürlük Heykeli'nin oldukça yakınından geçiyorlar, böylece Özgürlük Heykeli'ni fotoğraflama şansımız da oldu. Siz eğer vaktiniz varsa Staten Island'da vakit geçirebilirsiniz ancak biz vakit kaybetmemek için hemen bir sonraki feribot ile geri döndük, dönüşte de Manhattan'ı denizden izleme şansımız oldu.

Tekrar Battery Park'a indiğiniz zaman soldan devam ederek, Hudson Nehri solunuzda kalacak şekilde yürümeye devam edin, kısa bir süre sonra World Trade Center Site'a (Dünya Ticaret Merkezi Alanı) gelmiş olacaksınız. Burada 11 Eylül saldırısında yıkılan İkiz Kuleler ve bu saldırıda ölen pek çok insanın anısına yapılan National September 11 Memorial & Museum gezebilirsiniz.

Bu bölgeden sonra Hudson Nehri kenarında yürüyüş yapmanızı tavsiye ederim. Nehir kenarı boyunca çok güzel yeşil alanlar, nefes alınabilecek parklar, kahve içilecek kafeler var... Kısa bir yürüyüşten sonra Tribeca'ya ulaşabileceksiniz.

Arkada New Jersey manzarası...

Ben Tribeca'yı tarz olarak Cihangir bölgesine benzetmiştim, hatta yükselen trend Karaköy bölgesine de benziyor diyebilirim, zira bu bölgede  pek çok tarza hitap eden cafeler, konsept restaurantlar, barlar vs. yer almakta. Biz bu bölgeden öğlen saatlerinde geçtiğimiz de baya sakindi, ancak akşam saatlerinde  oldukça hareketli olduğunu duyduk özellikle de haftasonları... New York'da geçirecek 1-2 günümüz daha olsaydı, Tribeca'da 1-2 kadeh bir şey içmeden geri dönmezdik, artık bir daha ki seyahatimize... Bölge ile ilgili internetten bulduğum 2 adet resim ekliyorum.

Tribeca bölgesinden sonra New York'un son zamanlarda kalbinin attığı Soho bölgesine geçtik. Soho bölgesini ise Nişantaşı'na çok benzettim, burada lüks butikler, şık kafelerin yanı sıra her tarza hitap eden mağazalar da mevcut...

Benefit markasının Soho'da yer alan bu mağazası'nın gerek vitrinini gerekse mağazasının içini çok hoş beğenmiştim(kozmetik düşkünü insan olduğumdan mütevellit...) Sizlerle de resim paylaşmadan edemedim.  Kara tahta tabelada ise, Hallowen (Cadılar Bayramı) korkutucu ancak sizin kaşlarınız korkutucu olmak zorunda değil yazıyor. :)

Mağazanın iç dizayn resimlerini ise internette buldum, buyurun bakalım;

Kısacası ne yapmıyoruz? Soho bölgesini keşfetmeden en az yarım günümüzü bu bölgeye ayırmadan New York'dan ayrılmıyoruz.

Central Park'tan bahsedeceğim bir sonraki postta görüşmek üzere...