6 Aralık 2010 Pazartesi

NİŞAN BOHÇASI - GELİN BOHÇASI

Evettt, dün sonunda nişanlandık :)) Birkaç nazar boncuğu niteliğinde aksilik dışında herşey güzeldi. Çok heyecanlandık, stres yaptık ama sağ salim atlattık. Nişan törenimizin düğüne prova niteliğinde olduğunu düşünürsek çok zor bir süreç olduğunu rahatlıkta söyleyebilirim.Şu anda nişan törenimiz ile ilgili elimde düzgün resimler yok, en yakın zamanda tören ile ilgili detayları da paylaşacağım.

Bugünkü postumuzun konusu gelin bohçası. :))

Cuma akşamı,nişandan 2 gün önce, erkek tarafı bohça getirdi. Bohça gelmeden önce arkadaşım ile beraber bohçamı hazırladık ve süsledik. Hazırlık sırasında çektiğim resimleri sizinle paylaşmak istiyorum.

Bana 2 adet sandık ve 2 adet bohça geldi. Küçük sandıkta makyaj malzemeleri vardı.


Öncesi;




Sonrası;








Büyük sandıkta iç çamaşırları,gecelikler,bakım ürünleri,terlik vs vardı.







Adetlere göre, bohçanın havlusu sandığın üstüne atılırmış. Terlik, patik, lif, oyalı başörtü de kenarlara koyulurmuş.  


Süslendikten sonra bohça ise şu şekilde oldu;


  
Çiçeklerden aşağıya fiyonk şeklinde kurdele sarkıttık daha tatlı oldu sanki *_*




Bohçanın içine alınan çantam ise şu şekilde;




Bohçalarım ise şu şekilde;














Vee son fotoğraflar;





Bohça postunun sonuna gelmiş bulunmaktayız :))

Nişan töreni, nişan bohçası günümüzde genelde atlanan ve uğraşılmak istenmeyen detaylar. Bu hayat kargaşasında zor olduğunu kabul ediyorum. Biz de oldukça stresli bir dönem yaşadık. Ama şu anda rahatlıkla söyleyebilirim ki değiyormuş.

Umarım yardımcı olabilmiş ve bu postu bekleyen arkadaşlara fikir verebilmişimdir.Darısı tüm bekar olan ve bu süreçleri yaşamak isteyen arkadaşlarımın başına...

46 yorum:

  1. hepsi cok güzel canim, güle güle kullanirsin insallah. Allah mesut etsin *_*

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Allah tamamını erdirsin cnmm..Tebrik ederim.. ayrıca bohçalar da çok güzel gözüküyolar ellerine sağlık... (:

    YanıtlaSil
  3. bohçalar harika, özellikle makyaj bohçası her genç kızın rüyası tadında olmuş :) güle güle kullanın ve de hayırlı olsun...

    YanıtlaSil
  4. cnm hayırlı olsun darısı başımıza:)

    YanıtlaSil
  5. ilk fotoyu görünce dedim ki evleniyorum :p

    çok güzel ve çok şık olmuş her şey,güzel geçmesine de ayrıca sevindim :)

    darısı bizlerin başına artık :)

    YanıtlaSil
  6. tebrikler :) benim de zamanım yaklaştıkça nasıl imreniyorum anlatamam. ay çok güzel olmuş sandıkların :)

    YanıtlaSil
  7. hayrlı olsun canım...herşeyin çok güzel, güzel günlerde kullan... ben de bu süreçleri yeni atlattım sayılır, yorgunluğunu stresini ve heyecanını tahmin edebiliyorum:)

    düğün tarihiniz belli mi? artık o hazırlıkları paylaşırsın, bizlere de fikir olur:)

    YanıtlaSil
  8. Süper ya. Allah güle güle kullanmayı nasip etsin. Herşey düşünülmüş maşallah. Herşey gönlünüzce olsun ve amman nazar değmesin. Maşallah!!! :))

    YanıtlaSil
  9. ALLAH tamamına erdirsinn.Hepsi birbirinden güzel,iyi günlerde kullanın.

    Benim anlamadığım bu bohçaları siz niye hazırladnız erkek tarafının hazırlaması gerekmezmiydi?

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. HAYIRLI OLSUN nişan hazırlıklarını bizde seninle birlikte izledik hepsi çok güzel olmuş. Allah nazardan korusun.

    YanıtlaSil
  12. umarım iyi günlerde kullanırsın nişanlanı 6 sene evleneli 4 yıl oldu... bohçam gözümün önünden aktı gitti.. ben senin kadar sanslı değildim nisanlım ve ben ayrı sehirleydeydik beğendiğimizi değilde gördüğümüzü aldık..
    aylin

    YanıtlaSil
  13. Tebrik ederim Allah tamamına erdirsin. Bohçalarda sandıklar da süper fakat şunu anlayamadım erkek tarafının hediye getirdiği sandıkları siz mi süslüyorsunuz yoksa süslü halde mi geliyor?

    YanıtlaSil
  14. hepsi çok güzel çok özel.
    bir ömür mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. ay ne güzel yaa hayırlı olsun cnm Allah mutluluğunuzu bozmasın inşallah kocamaaan öpüldünnn :))

    YanıtlaSil
  16. himm...aklima birsey takildi...bu bohcayi sana erkek tarafimi getiriyor?erkek tarafi getiriyorsa icini neden sen dolduruyorsun :)))

    Bence guzel seyler bunlar. geleneklere baglilik cok hos. benim annemin birde koyunu varmis mesela...ustu suslu filan erkek tarafi (baba tarafim yani :)) koyunu suslemisler filan..cok komik. annemin koyunla fotosu var. yillar gecti bizim ailede hala zavalli koyunla dalga gecilir :)))

    YanıtlaSil
  17. 1984civciv; çk teşekkürler,amin.

    yasemenk; amin..bohçaları süslemeye baya uğraştık :D

    kurbağa prensesler; benim de en çok ilgilendiğim kısım o zaten :)

    papatya; amin amin,tez zamanda :)

    ElanorTiwele;genç kız rüyası ha, ahaha :)) Darısı başına hatta daha güzelleri..

    FashionMakeupFreak; umarım on kat daha güzeli senin olur cnm :)

    hayat güzel; düğün yazın olacak..o hazırlıkları da paylaşırım tabii :)

    Cns; çk mersiii :)

    MorKelebek; Çook teşekkürler,Amin :)) Bir de benden Maşallah Maşallah o zmn :)

    nisamu;Amin,erkek tarafında, nişanlımın kardeşi ablası vs olmadığı için annesinin de yaşı olduğu için bu detaylarla uğraşamazdı,kaldı ki benim kadar da güzel yapamazlardı bence :P :)))

    akasya ağacı; adım adım anLatmaya çalıştım vallahi,teşekkür ederim :)

    eklojit; klasik bir laf var,bunlar görümlük önemli olan ömürlük diye.. anlaşabilmek önemli bohça bahane ;)

    paperdelie; kız evine yani benim evime gelmeden önce bir arkadaşım ile nişanlımın evine gidip süsledik bohçaları. :)

    ankara düşleri; aminn,teşekkür ederim.

    tubis, çook teşekkürler tatlım,mcx.

    kız kıza toplandık; erkek tarafı getiriyor,içini ben doldurmadım ki,sadece süs kısmını ben ve bir arkadaşım hallettik.o koyun muhabbetini ben de biliyorum,kayınpederim şaka yollu söyledi,koç gidermiş boynuzlarınada altın asılırmış :)

    YanıtlaSil
  18. canım tebrik ediyorum seni allah tamamına erdirsin..

    YanıtlaSil
  19. Ya bu ayrintiyi atlayan yoktur umarim cok zevkli:)) Gule gule kullan canim..
    Ben anlamadim ama normalde kizin bohcasini erkek tarafi hazirlayip getirmez mi?Alisverisine beraber cikilir kiz ne isterse alinir bohcayi kayinvalidesi vs. hazirlar nisan gunu getirir ve nisandan sonra kiz acar.Siz de daha mi farkli oluyor?

    YanıtlaSil
  20. allah tamamına erdırsın sekerım :D bir yastıkta kocayın eğilin bükülün inşallah =)

    YanıtlaSil
  21. canım Allah tamamına erdirsin . hepsi harika görünüyor. güzel günlerde kullanman dileğiyle ..
    darısı bizim başımıza:))

    YanıtlaSil
  22. Çok çok güzel ve emekli seyler cnm huzur içinde kullanmayı nasip etsin Allah.

    YanıtlaSil
  23. tebrik ederim,
    ayrıca çok şaşırdım artık bu tarz şeyler unutuldu zannediyordum. okadar çok ayrıntısı varki ve çok özenli.. bravo

    YanıtlaSil
  24. bayıldım , her biri birbirinden güzel . özenildiği o kadar belli ki...
    hayırlı olsun inş.

    YanıtlaSil
  25. mutluluklar dilerim canim :)

    YanıtlaSil
  26. Kötü niyetim yoktu sormakta sadece bizim buralarda genelde erkek tarafı hazırlarda :)Elinize sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  27. zeynep; çok teşekkür ederim Amin :)

    nihalasli; Alışverişe nişanlım ile çıktık beraber aldık, bohça bana gelmeden önce bir arkadaşım ile beraber süsledik,çnkü ben süsleme kısmını severek zevkle yapıyorum ;) Teşekkür ederim.

    Mine; Amiiin :)

    restoration; Darısı başınıza daha güzelleri sizin olsun :)

    pembesinti; Amiin :))

    Gazintakıntıları; Adetlerine bağlı aileler hala yapıyorlar :)

    Zeynep; gerçekten özendik,teşekkür ederim.

    Makyaj Cantam; Teşekkür ederim.

    nisamu; detaylar çok önemLi değil bence :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  28. Bohcalar harika. Cok güzel hepsi canim, güle güle kullan :)
    Bir ömür boyu mutluluklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  29. mugocumm nasıl imrendiriyosun yaa, yarın hemen evlilik hazırlıklarına başlayasım var :) bu güzellikler gibi cnm bi ömür boyu mutlu olmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  30. Yasemin Aslı; Çok teşekkür ederim tatlım benim :)

    Cecilia; İmren güzelim imren ki peşimden gel sen de :))) Yakışır sana da ;)

    YanıtlaSil
  31. Mügecim şahane olmuş tüm her şey, sen bakma kulak pamuğu bilmem nesi diye laf söyleyenlere, onlara gelse bayılırlardı emin ol..

    keyfini çıkar, çok zor böyle iyi anlaşan ve gelinlerinin üstüne titreyen aileler bulmak..

    Allah mutluluğunuzu bozmasın, tekrar tebrikler :)

    YanıtlaSil
  32. Kuşumm süper olmuşş ..Allah mutluluk içinde kullanmayı nasip etsin sana...

    YanıtlaSil
  33. sedaca; Çook teşekkür ederim Seda'cım. Destek olduğun için çok sevindim. Onlara gelselerdi bayılırlardı lafın doğru tespit bence..Artık FS sapıklarını blocklayacağım zaten. Öpüyorum :)

    Shewolf; Aminn tatlım. Çok teşekkürler,mcx.

    YanıtlaSil
  34. Canım tebrik ederim atlatmışsın ne güzel herşey içine sinmiş :)
    Allah tamamına erdirsin tatlım, bir de bohçalar çok zevkli seçilmiş, içindekilere de bayıldım :) He çantanı da unutmayalım tabi, şahaneymiş :)

    YanıtlaSil
  35. Hedonist Queen; Çok teşekkür ederim. Bohçaları ben seçtim, kayınvalidem seçimi bana bıraktı,sağolsun. :=)

    YanıtlaSil
  36. Bende ağbimin nişan bohçasını hazırlıyorum görümce olarak :) Verdiğin bilgiler çok işime yarayacak. Pazartesi sandık almaya gideceğim. Önereceğin bir yer varmı? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  37. serap; bu işlerin merkezi Mahmutpaşa, ben oradan almadım ama tüm modeller var orada :) Ayrıca muhitinizde çeyiz dükkanları tarzı yerler varsa onlar da satar.

    YanıtlaSil
  38. canım blogunu görünce bu postunu okuyunca nasıl mutlu oldum anlatamam. Aynı durum bende de var. Sözlümün kız kardeşi, ablası vs. yok. Nişanıma daha birkaç ay var ama şimdinden beni de nasıl dert almıştı bohçalarmı kim süsleyecek nasıl olacak diye. Annesi de o konuda benmle aynı zevke sahip değil çünkü biliyorum. Şimdi sözlüme senin postunu gönderiyorum =) Süsümü püsümü kendim yapayım ki mulu olayım ben mutlu olunca onlarda mutlu olsun =)
    Paylaşımlarını merakla takip ediyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  39. tubitos; oo şimdiden hayırlı uğurlu olsun :)) çok sevindim, gönder gönder tabi önemli olan gelinin içine sinmesi ;)

    YanıtlaSil
  40. su son mor terliğin içinde bulunduğu bohcada neler var acaba bizdede bohca düzülür ama ilk iki bohca hazırlanır sadece ve biz makedonyalıyız extra kına gecesi çin bir kıyafet konur

    YanıtlaSil
  41. hersey cok güzel olmus ellerinize sağlık yanlız son beyaz bohcada ne var acaba ben makedonyalıyım bizde bir saten gecelik birde istenirse normal gecelik konusr havluda sadece bir tane konulur...bir basörtü birde namazlık konur ..neler konulduğunun tam bir listesini verebilirmisin?

    YanıtlaSil
  42. computery; üzerinden çok zaman geçti ne var ne yok çok hatırlayamıyorum maalesef. ancak bu işler niyet ve gönül işi, belli bir ritüeli yok, siz nasıl istiyorsanız öyle yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  43. Hepsi çok güzel süslenmiş görsellik süper duruyor.... Benim bi sorum olcak, bohça takımını nerden aldın...rica etsem paylaşırmısın...teşekkürler, bir ömür boyu mutlu olsun İnşallah

    YanıtlaSil
  44. Herşey çok Güzel olmuş görsellik ve beceri süper... yalnız benim bir sorum olacak, mor güllü bohça takımını nerden aldınız.... şimdiden teşekkür ederm....

    YanıtlaSil
  45. bende görümce olarak abimin bohçasını hazırlayacağım biz gelin kıza, anne babasına, babaannesine, 3 kız kardeşine bohça koy caz şimdi sorum şu
    ?kızın bohçasına konulacakları beraber mi alı caz biz mi gidip alıp koy caz?
    ?kız kardeşlerinin bohçasına ne koyulur ne koyacağız?

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZI SEVİYORUM :)

Blog Widget by LinkWithin